ავტორები | რედკოლეგია | გამოწერა | კონტაქტი
შემთხვევითი მასალა
ლიტ. უწონადობა
 სიახლეები
ტექსტური ინტერვიუ
ინტერვიუ

ინტერვიუ კლეიტონ ეშელმანთან: „არ ხარ ვალდებული, სხვისი მელოდია უკრა—შენი მელოდიური ხაზი შექმენი!“

ირაკლი ყოლბაია | 19.06.2017

პრესბიტერიანულ ოჯახში გავიზარდე. მამაჩემი მღვდელი იყო ახლომდებარე პრესბიტერიანულ ეკლესიაში, და დედაჩემი გუნდში მღეროდა იქვე. მე რელიგია არასდროს მაინტერესებდა და როდესაც პოეზია აღმოვაჩინე, მივხვდი, ეს იქნებოდა, რასაც ცხოვრებას მივუძღვნიდი და რაიმე დამატებითი ფილოსოფია ან რელიგია არ მჭირდებოდა იმის გასარკვევად, რის მიღწევას ვცილობდი.

ინტერვიუ

მე მას მაინც შევცვლი

პაატა შამუგია | 05.06.2017

თუ თავად მისი უდიდებულესობა პოეზია გადაწყვეტს, უარი მითხრას, მაშინ იძულებული გავხდები, ცივილიზებულად დავშორდეთ ერთმანეთს. სკანდალს არ მოვუწყობ და სასამართლოში არ ვუჩივლებ. და ყველა დაუწერელი სტრიქონისთვის ალიმენტსაც პატიოსნად გადავიხდი. თუმცა, ვაღიარებ, ცალმხრივად მაინც მეყვარება. გულის სიღრმეში, მონოგამი ვარ.

ინტერვიუ

პოეზიას მხოლოდ წართმევა შეუძლია

პაატა შამუგია | 29.04.2017

დაგლას კოუპლენდს „თაობა X”-ში ასეთი პასაჟი აქვს: პერსონაჟები წარმოსახვით ქვეყანას, ტექსლაჰომას, შექმნიან, სადაც დრო გაჩერებულია, თუ არ ვცდები, სულ 1974 წელია. როგორც მხატვრული იდეა, მშვენიერია, მაგრამ როცა რეალობაში ჩნდება ეს მოვლენა - კატასტროფულია. არ ვიცი, ჩვენ რომელ დროში გავშეშდით, მაგრამ ფაქტია, რომ სულ ერთი და იგივე ხდება, მკვლელ რუტინაში ჩაგვაბა ვიღაცამ ან რაღაცამ.

ინტერვიუ

მუხა

მაიკლ კრეიგ-მარტინი | 28.04.2017
A: არა. ეს არ არის სიმბოლო. მე გარდავქმენი ჭიქა წყლის ფიზიკური სუბსტანცია მუხის ხედ.
Q: ეს ისევე გამოიყურება როგორც ჭიქა წყალი …
A: რა თქმა უნდა ეს ასეა. მე არ შემიცვლია მისი გარეგნული მხარე. მაგრამ ეს არ არის ჭიქა წყალი. იგი მუხის ხეა.
 
ინტერვიუ

ბედნიერება ილუზიაა

ვუდი ალენი | 11.03.2017

არაფერი ყრია სიბერეში. არ ჭკვიანდები, არ ბრძენდები, არ ფაქიზდები, არ ხდები უფრო კეთილი, არაფერი კარგი არ ხდება. ტრაკი უფრო გტკივა, კუჭი არ გიმუშავებს, მხედველობა გისუსტდება, სმენა გიქვეითდება. დაბერება სევდიანია და გირჩევთ არასოდეს ქნათ ეს, თუ მოახერხებთ. ეს სულაც არაა რომანტიკული.

ინტერვიუ

ელექტროენერგია საკმარისია იმისათვის, რომ მეორე მზე შეიქმნას

ნიკოლა ტესლა | 15.01.2017

წარმოსახვა ბადებს ცხოვრებას. მე ემოციების, სიზმრებისა და  ჭვრეტის კონტროლი ვისწავლე. მე ყოველთვის ვუფრთხილდებოდი საკუთარ ენთუზიაზმს.  ჩემი მთელი ცხოვრება ექსტაზში გავატარე. ეს იყო ჩემი ბედნიერების წყარო. ეს მეხმარებოდა ამეტანა სამუშაო, რომელიც ხუთი სიცოცხლისთვის კმაროდა.

ინტერვიუ

პასუხები კითხვარზე

ჯექსონ პოლოკი | 06.01.2017

მე ყოველთვის ძლიერ მოხიბლული ვიყავი ამერიკელი ინდიელების ხელოვნების პლასტიკურობით. ნამდვილი ფერმწერის მიდგომის მსგავსად, ინდიელებს აქვთ უნარი მთლიანობაში აღიქვან სათანადო გამოსახულებები და თავადვე გაიგონ თუ რას წარმოადგენს ფერწერული შინაარსი.

ინტერვიუ

ჩვენი ინსტინქტები ძლიერია

კენ ლოუჩი | 26.11.2016
კენ ლოუჩს არ სცალია პენსიაზე გასასვლელად.  ფილმი  -"მე,დენიელ ბლეიქი"   მკაცრად აკრიტიკებს  ნეოლიბერალური  შევიწროების აქტებს იმ ადამიანების მიმართ, რომელთაც  დახმარება სჭირდებათ.  ოთხმოცი წლის ასაკში  მოიგეთ მეორე პალმის რტო.   და ამბობთ : "ყველაზე მნიშვნელოვანია ხალხმა ნახოს ეს ფილმი"
ინტერვიუ

მაყურებელს შეგრძნებებსა და ფიქრის საშუალებას ვაძლევ

რაინერ ვერნერ ფასბინდერი | 18.11.2016

ინტელექტუალური აზროვნება დამოწმებების და სექციების პროცესია, მაგრამ  არ უნდა იყოს  პრაქტიკაში  მსგავსი სწრაფი და მარტივი გზით  მოყვანილი. ბრეხტთან შენ ხედავ ემოციებს და  აირეკლავ  მათ, მაგრამ არასდროს შეიგრძნობ ამ ყოველივეს. ეს ჩემი ინტერპრეტაციაა და ვფიქრობ  ბრეხტზე  შორს წავედი, რადგან მაყურებელს  როგორც შეგრძნების, ისე ფიქრის საშუალებას ვაძლევ.

ინტერვიუ

ნებისმიერი საპროტესტო ხელოვნება არ არის პოლიტიკური

ქეთი ჩუხროვი | 01.10.2016

მთელი დასავლური თანამედროვე ხელოვნება არის მემარცხენე, იმიტომ რომ აკრიტიკებს კაპიტალისტურ საზოგადოებას   ის დაიწყო კიდეც აქედან. მემარცხენე ხელოვნების წინამორბედია ავანგარდი. ტერმინი „თანამედროვე ხელოვნება“ ( არა როგორც „მოდერნი“, არამედ როგორც „ contemporary “) გაჩნდა 1960-იან წლებში და მემკვიდრეა ავანგარდის, როგორც საზოგადოებაში უთანასწორობის კრიტიკის. ამ გაგებით, თანამედროვე ხელოვნებას არ სჭირდება დემარკაცია, განცხადებებით „ჩვენ მემარცხენეები ვართ“.