ავტორები | რედკოლეგია | გამოწერა | კონტაქტი
შემთხვევითი მასალა
ლიტ. უწონადობა
 სიახლეები
კრიტიკა / ესე
კრიტიკა/ესსე

ოთარიდან რეზომდე და პირიქით

ლექსო ლობჟანიძე | 06.06.2017

ჩვენ ყველას კარგად გვესმის, რომ პოსტმოდერნიზმი თანამედროვე კულტურული კონტექსტია, რომლის პროდუქტებიც თავად ვართ. ჟანრის კანონი გვკარნახობს, რომ ადამიანმა ისტორიული ევოლუცია შეწყვიტა. ამ პროცესებმა, რასაკვირველია, ლიტერატურაშიც შეაღწიეს და   გამორიცხეს კიდეც იმის შესაძლებლობა,რომ მწერალს რაიმე ახლის, პროგრესულის თქმა შეუძლია.

კრიტიკა/ესსე

ფრაგმენტი წიგნიდან "ცარიელი სივრცე"

პიტერ ბრუკი | 17.05.2017

განმარტოების მოთხოვნილება დრამატურგის შინაგანი საცავიდან ქრება. სრულიად შესაძლებელია, რომ დრამატურგი სწორედ მარტო ყოფნისას ახერხებდეს პერსონაჟის კანში შეძრომას, ჩვენ ხომ არ ვიცით, როგორ მუშაობდნენ ესქილე ან შექსპირი. მაგრამ ჩვენ დაზუსტებით ვიცით, რომ სახლში გამოკეტილი და ფურცელზე თავისი აზრების გადამტანი ავტორის კავშირი თეატრის სამყაროსთან და მსახიობებთან სულ უფრო ეფემერული და ფორმალური ხდება.

კრიტიკა/ესსე

საქართველოზე

ჟაკ ბრელი | 02.04.2017

ტურნეს დროს უამრავ ხალხს შევხვდი... აღტაცებული ვარ სიკეთით და თავაზიანობით, რაც იქ ვიხილე და რაც ასე იშვიათია ჩვენს დროში... ქართველები არაჩვეულებრივი ხალხია! საქართველოში, თითოეულ სუფრას ჰყავს... დამავიწყდა... ჰო – "თამადა", და ეს კაცი სიტყვით გამოდის ყოველ ათ წუთში. ფეხზე დგება. მხოლოდ მასთან ერთად სვამენ. ცალკე დალევა არ შეიძლება... და იწყებს სიტყვის თქმას. ჰყვება, თუ რა კავშირია ქალის სხეულსა და მთის ფერს შორის მზის ჩასვლისას... და ამას ჰყვება, ერთი შეხედვით, სრულიად გაუგებრად, მაგრამ შემდეგ აცნობიერებ, რომ ეს კაცი იმპროვიზირებს, ქმნის ერთგვარ პოეზიას

კრიტიკა/ესსე

ოთარ იოსელიანის `შანტრაპა`

ალექსანდრე გაბელია | 25.12.2016

ოთარ იოსელიანმა კინოში მოღვაწეობა საგნებისა და ყალბი ფასეულობების ნგრევით დაიწყო. „აპრილი“  მაყურებელმა ეკრანებზე ვერ იხილა.  ცენზურამ ფილმი ანტისაზოგადოებრივ მანიფესტად მიიჩნია,  რომელშიაც  ავეჯის მწარმოებელი მუშებისადმი პატივუცემლობა ამოიკითხა.  

კრიტიკა/ესსე

თეზისები კონცეპტუალურ ხელოვნებაზე

სოლ ლევიტი | 22.12.2016

არ არის აუცილებელი იდეების მიმდინარეობა ლოგიკური თანამიმდევრობით. ისინი შესაძლოა წარიმართონ მოულოდნელი მიმართულებებით, მაგრამ გონებაში იდეა აუცილებლად დასრულებული უნდა იყოს, სანამ ახალი იდეა ჩამოყალიბდება.

კრიტიკა/ესსე

რა არის ანტი-ხელოვნება?

ჯორჯ დიკი | 06.12.2016

 შორეულ წარსულში, კითხვები იმის შესახებ თუ „რა არის ხელოვნება?“, უმეტეს შემთხვევაში გულისხმობდა კითხვის ამგვარად დასმას: „რა არის ძუძუმწოვარი ცხოველი?“ ან უფრო ზოგადად რომ ვთქვათ, ადამიანთა გარკვეულ კლასის წევრებს რა შესამჩნევი თავისებურებები აქვთ საერთო, რაც მიაკუთვნებს მათ ამ კლასს. 

კრიტიკა/ესსე

ქართლის დედა - მსგავსება-დადასტურების მიღმა დარჩენილი სეპარატიზმი

ხვიჩა ყალაბეგაშვილი | 05.12.2016

,,დედაო ღვთისავ, მზეო მარიამ!..“ _ ეს წამძღვარება დედაზე დაწერილ ნებისმიერ ტექსტს დაამშვენებდა, მაგრამ მე არ გამომადგა, სამი მიზეზის გამო: საგანი, რომელზე მსჯელობასაც ვგეგმავ,  არის თუ არა  დედა, იმდენად რთული დასადგენია, რომ ამ ბუნდოვანებას მეტაფორა ,,მზეც“ კი ვერ ჰფენს ნათელს;

კრიტიკა/ესსე

რელიგიის ლიბერალური კრიტიკა საქართველოში

ილია ურუშაძე, ნორიკ ბადოიანი | 12.09.2016

ამ კრიტიკის მიღმა უნდა დავინახოთ ჰეგემონი კლასის მანიპულაცია, კერძოდ, ეკლესიის საკითხის წინ წამოწევით, მისი აქტუალიზაციით პოლიტიკური დღის წერსრიგის მიღმა რჩება ისეთი ბაზისური მნიშვნელობის პრობლემები, როგორიც არის სოციალური და ეკონომიკური უთანასწორობა, რომელიც, ჩვენი აზრით, ამოსავალი წერტილი უნდა იყოს ყოველგვარი  კრიტიკისთვის.

კრიტიკა/ესსე

სუბიექტურობის ცნება ჟაკ ლაკანსა და მაქს შტირნერთან

სოლ ნიუმენი | 11.03.2016

თუკი სურვილი დამყარებულია უკმარისობაზე, სიცარიელესა და შეუძლებლობაზე, ის არასდროს იქნება დახურული, ძირეული იდენტობა და შესაბამისად, ყოველთვის დარჩება ღია ახალი შესაძლებლობებისთვის.

კრიტიკა/ესსე

ვან გოგი, საზოგადოების მიერ წაქეზებული თვითმკვლელობა

ანტონენ არტო | 01.02.2016

„მე გავარღვიე, მე კვლავ დავკარგე, მე გამოვცადე, მე გავუშვი, მე გავიხსენი, ჩემი მკვდარი ცხოვრება არაფერს მალავს; სიცარიელეს ჯერ არავისთვის მიუყენებია ზიანი და ის ძალა, რომელიც მისკენ მაბრუნებს ეს მტანჯველი არყოფნის განცდაა, რომელიც ხანდახან ჩამივლის და ნათლად ვხედავ როგორ ჩამითრევს ხოლმე; და მე ვიცი რა არის სიცარიელე და შემიძლია გითრხათ რა არის მასში.“